Co je PPC reklama, jak ovlivní vaše podnikání?

Co je PPC reklama, jak ovlivní vaše podnikání?

V dnešní době je naprostým standardem vlastnit jako firma webové stránky. S rostoucím počtem webů je čím dál tím těžší se prosadit v tak konkurenčním prostředí, kterým je internet, a proto se zvyšuje důležitost internetové propagace. Je několik způsobů, jak propagovat svůj produkt či službu, mezi nejznámější způsoby patří PPC reklama a SEO.

PPC reklama je v současné době považována za jeden z nejsilnějších online marketingových nástrojů. Tento nástroj můžete uplatnit na jakýkoliv business. PPC je zkratka z anglického Pay Per Click, což v překladu znamená “zaplatit za klik”. V praxi to je tak, že neplatíte i za pouhé zobrazení reklamy, ale platíte pouze v tom případě, že člověk na reklamu klikne a dostane se na váš web. Toto je jedna z hlavních vlastností, kterou se PPC reklama odlišuje od ostatních nástrojů a je tak možná jedním z nejefektivnějších způsobů reklamy vůbec.

V jakém PPC systému můžu reklamu spravovat?

V dnešní době existuje celá řada online služeb, které PPC reklamu podporují. Tyto jednotlivé online služby se od sebe liší cílovou skupinou. Tyto aukční systémy zohledňují kvalitu inzerátu a historii kampaně. Ve zkratce to znamená, že pokud je vaše reklama kvalitní a lidé na ni klikají, snižuje se vám cena za proklik. V opačném případě je tato cena vyšší a může se lišit až o polovinu. Cílem je tedy vytvořit takovou kampaň, která bude úspěšná a lidé budou mít potřebu na ni kliknout, protože za stejné peníze tak můžete přivést dvojnásobek návštěvníků.

V České republice se nejvíc využívají Google Adwords a Sklik. Ovšem Google Adwords jsou jedním z nejpropracovanějších a nejrychleji se vyvíjejícím se PPC systém. Jedná se tedy o reklamu, která se vám zobrazuje, pokud hledáte ve vyhledávači Google. Pokud si to dokážete představit, zpravidla první tři pozice zabírá PPC reklama a až teprve pak dostanete výsledek z organického vyhledávání. Reklama se také zobrazuje na bočním panelu a to ve větším množství. Druhé místo patří Sklik. Zvláštností je, že Česká republika je snad jediná země na světě, kde má domácí vyhledávač takovou návštěvnost. Není to samozřejmě tolik jako Google, ale i tak si stojí celkem obstojně.  Co se týče PPC reklamy na Sklik, funguje to dost podobně jako u Google Adwords. Tyto dva systémy míří na dané klíčové slovo, znamená to, že pokud chce někdo propagovat žehličky, jeho reklama se nezobrazí, pokud někdo zadá vysavače.

Teď se podíváme trošku někam jinam. PPC reklama může být i na sociálních sítích. S rostoucí popularitou sociálních sítí se rozrostla i PPC reklama na Facebooku, jedná se o Facebook Ads. Na Facebooku oproti Googlu a Seznamu necílíte na dané klíčové slovo, ale na určitou skupinu nebo vlastnost. Je to např. na pohlaví, povolání, současný stav (zda je člověk svobodný nebo zadaný), zájmy apod.

Je jen na vás, jaký způsob reklamy zvolíte. Důležité je ale připomenout, že samotná PPC reklama peníze nevydělá. Je potřeba řešit marketing obecně, jak online, tak offline. Ve většině případů se při online marketingu řeší dvě věci, a to PPC a SEO. Jedno bez druhého nebude nikdy dlouhodobě fungovat.